torsdag 13 oktober 2011

I morgon Göteborg!

Nu blir det lite ledigt för de här två barndomsvännerna . I morgon sticker den nu 24 år äldre Skridskoänkan till Göteborg . Det enda måste vi har att rätta oss efter är att vara i tid till frukosten , sen är dagen fri ! Om ni har bra tips på trevliga nöjen som går i matens och shoppingens tecken , ja kanske lite kultur också vore inte så dumt .

Back in the 80's ! Jag hade fake -naglar för första och sista gången i mitt liv. Vi gick på Nell's och träffade Robin Cook, ,såg Bianca Jagger och Brooke Shields , blev bjudna på fest hem till Vouge chefen och sprang in i Crocodile Dundee 2 inspelningen. Vi såg också Glenn Close koka en kanin på bio . Lite nyfiken är jag nu om den här weekenden kan slå New York -87 ? Kanske bäst att leta fram tur-nattlinnet!   

14 kommentarer:

  1. Härligt! Ha en tokrolig helg tillsammans med barndomsvännen! :)

    Ah, det ljuva 80-talet! Det var tider det och New York-87 verkar ha varit vansinnigt roligt. Klart att ni kommer ha lika roligt i Göteborg-11. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Åhh ni kommer att ha det tokroligt;) Kram från mig.

    SvaraRadera
  3. Tack snälla Lotta ! Vi kanske inte direkt kommer att hänga på några klubbar men jag hoppas att vi får en chans att se den film du tipsade mig om , vill och behöver skratta !

    SvaraRadera
  4. Johanna ,vi ska jobba på tokerierna. Kram tillbaks!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du ska leta fram dina tvärrandiga svart/röda strumpbyxor! Jag minns tydligt att dom gjorde succé - särskilt bland våra svarta systrar!
    Ja, rätt in på Nell's kom vi, utan att stå i kö! Dörrvaktens flickvän var ju svenska, som vi. (Vi som fick köa till Café Opera i säkert två timmar, minus 20°C var inget hinder heller. Jag hann ju t.o.m. hem och byta strumpbyxor, innan du hade hunnit fram till ingången.) Nu måste jag packa, till barnen som ska till pappan och så till mig själv: varma, bekväma skor, ull-linne o.dyl. Man är som sagt 23 år äldre... Gothenburg - here we come!

    SvaraRadera
  6. 24 år äldre var det ja...

    SvaraRadera
  7. Ha en toppenhelg! Jag skulle inte heller tacka nej till en husmorssemester just nu...

    SvaraRadera
  8. Det låter verkligen ljuvligt med en helg på annan ort. Hoppas ni får en härlig helg som ger allt det som kan tänkas behövas, kultur, shopping och en massa skratt!

    Skratt är bra för själen. Själv skrattade jag och pratade mycket igår på middag med väninnor. Just nu inte lika glatt när jag ska iväg och jobba, liiite trött :-)

    Njutningar, unningar och onödor önskar jag dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Vad HÄRLIGT! Ha nu en sjukt skön helg där nere med vännerna.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  10. För att vara en 80-talsbild ser ni helt normala ut ju ;-)

    Ha så himla kul !!! Ta en likadan bild vettja.

    SvaraRadera
  11. Ååå, ni kommer att ha en lika fantastiskt helg men i 2011 års tappning, är jag helt övertygad om. Är grymt avundsjuk på er, men jag sitter och letar hotell till höstlovet, får förhoppningsvis lite välbehövlig semester då. Kram!

    SvaraRadera
  12. Hej,

    Jag har ganska nyligen hittat hit, gillar din blogg!
    Göteborgstips till dig, Kaffe på daMateo, besök Artilleriet, floramor&krukatös, massa fina butiker på magasinsgatan, vallgatan och södra larmgatan. Köp choklad på flickorna Kanold, besök Josephssons (där jag jobbar..) Haga är jätemysigt. Bisquit är ett bra fik, bra lunch finns i saluhallen.. Nu kommer jag inte på mer. Hoppas du får det fint i Götet.

    Hälsningar
    Moa

    SvaraRadera
  13. Men guuu så roligt! Hoppas ni har det toppen! :)

    SvaraRadera
  14. hahaha sköna 80-talet:)!
    Önskar er en underbar dag i Göteborg!

    kram ♥ CC

    SvaraRadera